luni, 24 septembrie 2007

Libertate

Libertatea..un cuvant cu o incarcatura inimaginabila. E atat de usor sa il rostesti, dar foarte greu de insusit. Cati dintre noi suntem cu adevarat liberi si cum definim libertatea? Unde incepe si unde se termina libertatea unui individ? Asta este foarte important, intr-o societate care "zbiara" din toate puterile dupa libertate, sa ne cunoastem barierele. Societatea ne invata ca suntem liberi , dar tot ea ne retine dreptul la ea. Sunt tipuri de libertati:libertatea ca individ se divida in mai multe parti:in primul rand libertatea de a fi o persoana, apoi vine libertatea intr-o familie si multe alte libertati pe care un om trebuie sa le aiba.
Adolescenta este una dintre perioadele cele mai zbuciumate ale unui om. Atunci simti pentru prima oara, pe pielea ta, nevoia de libertate si revolta fata de toti cei care ti-o reprima. In sufletul tau simti ca nu e de ajuns, ca nu ai libertate si ii consideri pe toti cei din jurul tau dusmani ce vor sa iti rapeasca dreptul de a fi liber. La aceasta varsta te simti cuceritorul lumii, o lume care pare mare dar usor de atins. Dar libertatea unde e? In ce consta ea? Oare chiar esti liber sa spui ceea ce gandesti? Te intreb,pe tine, cititorule de cate ori ai simtit ca intr-adevar poti sa spui ceea ce gandesti fara sa simti ca vei fi mustrat? Ce libertate au copiii care se duc sa faca analize si din neatentia doctorului pleaca de la spital cu HIV, unde a avut el vina? Unde e libertatea civililor morti zilnic datorita jocurilor politice ale suspusilor care se folosesc de noi ca de nsite pioni pe tabla de sah, dar ei sunt nebunii fara sa stie. De ce datorita unor hartii colorate, numite bani, viata capata alt sens si atunci ii vanam mereu? Libertatea ta se temina acolo unde incepe libertatea celuilalt.
Ce inseamna pentru tine libertatea? Te simti liber acum? Eu nu ma simt libera..ma simt tinuta in lanturi in primul rand de mine, ca nu am curaj sa sparg lanturile si sa fug, de ceea ce e in jurul meu, de varsta. Varsta ma condamna sa trec pe langa niste lucruri in viata.....As vrea sa pot schimba ceva, sa fiu luata in serios, sa fiu considerata adult, dar stiu ca vor mai trece niste ani pana sa fiu considerata asa.
Am impresia ca orice as scrie despre libertate, as scrie prost...Asa ca o sa va rog si pe voi, cei ce cititi articolele sa va dati cu parerea despre libertate. Sufletul meu nu e liber, sufletul meu cauta curajul sa spuna ca nu e liber. Voi fii libera atunci cand voi calatori peste tot in lume, cand nu mi se vor impune reguli stupide ce nu isi au sensul...Poate acum asta cred, poate peste ani nu ma voi simti libera din alte motive, sau poate acum sunt cea mai libera...si nu imi dau seama..pentru ca nu am nici o grija...Poate ca nu stiu sa profit de ce mi se ofera....Of, orice as scrie nimic nu imi convine...O sa mai meditez,pana atunci ajutati-ma voi...

3 comentarii:

Troll spunea...

De ce in Romania libertatea e asociata cu bogatia? Pentru ca am avut multe exemple de oameni care fac ce vor pe motiv ca au banii necesari?
De ce libertatea e asociata cu independenta financiara? Pentru ca am invatat ca "visul american" costa?
Sincer sa fiu, eu nu ma simt liber. Am prea multe obligatii fata de o societate pe care nu prea am impresia ca o intereseaza ce vreau eu.
Sunt obligat sa merg la munca, sa castig bani, sa ma incadrez in aceasta societate. Pana si ziua sefului e o obligatie, desi il urasti trebuie sa contribui cu bani pentru cadou si sa participi la serbare ca pe vremea comunistilor, eventual sa spui si o poezie, ca altfel te trezesti in strada.
Sincer sa fiu, singurii oameni care mi s-au parut cu adevarat liberi au fost hipiotii din anii '60-'70, dar si ei au sfarsit penibil, prin a se conforma.

IhearLights spunea...

Mereu am facut ceea ce am gandit, si am spus ceea ce am simtit, chiar daca stiam ca libertatea aceasta o sa deranjeze pe unii oameni. Suntem liberi sa iubim, suntem liberi sa credem, suntem liberi sa speram. insa asa cum ati zis si voi, este trist ca libertatea in ziua de azi iti este ingradita de statutul social si de bani. Sau chiar de religie, sau de sex. E trist, dar gandul zboara si nu poate fi tinut in loc, speranta iti cuprinde sufletul si nimeni nu poate opri asta. In sinea noastra suntem liberi sa facem ce vrem, in afara...suntem liberi pana incepe libertatea altuia, asa cum a zis Adela

Sagy, spunea...

Libertateaq e sa fii impacat cu tine insuti! Sic cogito!